اقتصادی - خبریجات
همسایه؛ در حال بازتعریف مدلهای سنتی فعالیت.
از دستفروشی تا فناوری
آرکا کاظمی هستم متولد سال ۶۹ در تهران و تحصیل کرده رشته mba و دانشجوی dba هستم. فعالیت شغلی خودم و از ۵ سالگی و با مشاغلی مثل شاگرد بقالی، مسافرکشی، دست فروشی و ویزیتوری آغاز کردم، اما بعدها به واسطه آشنایی با مرحوم دکتر عبدالرضا کردی در اوایل دهه ۹۰ با حوزه نوآوری اجتماعی آشنایی و به مدت ۶ سال (از ۹۲ تا ۹۸) بعنوان سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور فعالیت کردم.
به آغاز آمد این دفتر
ایده اولیه پلتفرم همسایه از سال ۹۸ و با توجه به شناسایی نیازهای جامعه از محل تعامل شکل گرفت. پایهگذاری این ایده با خرید هسته برنامه نویسی از یک تیم در بوشهر آغاز شد و از اسفند سال ۱۴۰۰ با آماده شدن نسخه اولیه اقدام به دعوت از اصحاب رسانه و برگزاری نشست خبری کردیم تا کلیات همسایه را معرفی نماییم. در اسفند سال ۱۴۰۱ همایشی با حضور کارآفرینها برگزار و نخستین نسخه دمو معرفی شد و سپس در خرداد ماه ۱۴۰۱ نسخه اصلی در اختیار عموم مردم قرار گرفت.
که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها
همسایه اولین پلتفرم اکوسیستمی تماما بومی است و برخلاف رویه مرسوم هیچگونه برداشتی از نمونههای خارجی نداشته. این پروژه به دلیل اینکه نخستین بار برای بازار بینالملل تعریف شد با وجود پیشنهادهای کلان، هیچ گاه به سمت سهام فروشی نرفته است تا بتواند نماینده پلتفرم های ایرانی در سطح بین الملل باشد.
یکی برای همه
دغدغه پلتفرم همسایه این است که اقدام به هم افزایی کند. به همین دلیل هماهنگی با مجموعه های گوناگون سازمانی،مردم نهاد،اجتماعی، بخش خصوصی و استارتاپ ها را در دستور کار خود دارد که با وجود زمان بر بودن و پایین آمدن سرعت کار منجر به هم افزایی ارزشمندی شده است.
گام به گام
تا به امروز حدودا ۸ بخش را فعال کردیم که شامل: هم کار (ویژه فعالین مشاغل خانگی)، هم آسا (مشاورین)، هم تا (تعاونی ها)، هم نوع (سازمانهای مردم نهاد)، هم پا (تورلیدرهای محلی)، هم سفر (فعالین کلان حوزه گردشگری و اقامتگاه ها) به عنوان بخش های اصلی هستن. کلیت پلتفرم همسایه ۴۷ ماژول اصلی و ۹۰ ماژول فرعی است. دغدغه ما این است که بتوانیم تا انتهای سال ۱ تا ۳ ماژول دیگر را فعال کنیم. و از نیمه اول سال ۱۴۰۳ طبق رایزنی ها و تعاملات، اتصال خدمات و محصولات هموطنان عزیز را به ۱۶ کشور مانند چین، هند، روسیه، امارات، عمان، قطر و ترکیه را فعال کنیم.
همسایه فرصتی برای همه
دغدغه همسایه شامل شبکه سازی حوزههای مختلفی است. از محورهایی همچون مشاغل خانگی، تعاون، سازمانهای مردم نهاد و گردشگری شروع میشود که بحث توانمندسازی را دارند تا مرحله صادرات، کلونی سازی، بازاریابی، کارآفرینی، برگزاری همایشها و نمایشگاه ها. ما زنجیره ارزش افزوده ای با ۳۰۰ عنوان را طراحی کردیم که تمام اقشار جامعه از سن ۳ سال به بالا در حوزههای مختلف هستند را با مشارکت مجموعههای مختلف مردمی و سازمانی پوشش میدهد تا در چارچوب هم افزایی تعامل برقرار نمایند.
دست به دست هم
برنامهریزی که تا بحال انجام دادیم برگزاری همایشها، نمایشگاه ها، نشست ها و دوره های آموزشی بوده است که با مجموعههای سازمانی و بخش خصوصی در قالب مسئولیت اجتماعی پیش برده ایم. مورد دیگر معرفی سفیران همسایه بوده که سفیران فعالان بخشهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، استارتاپی و دانشبنیان هستند .و دغدغه این را داریم که بتوانیم پویش هایی در قالب مشارکت با رسانه ها و فعالان فضای مجازی برگزار نماییم.
برای اولین بار
همسایه نخستین مدل از شکل خود است. همسایه تنها پروژهای است که برای اتصال به بازار بینالملل طراحی شده و نگاه مشارکت گرایی آن بسیاری از حوزهها را در قالب تعاملات طراحی کرده است. تعامل با سازمانها و فعالین اجتماعی در برنامه همسایه است و فعالیتهای محیطی و میدانی مانند برگزاری همایشها و نمایشگاهها را نیز در قالب پلتفرم همسایه میبینیم و در کنار آن فعالیت در حوزه نمایش خانگی در قالب پلتفرم همسایه تعریف شده است که همسایه را تبدیل به یک اکوسیستم کرده است.ضمن آن که صندوق های تسهیلات، خدمات صادراتی، مسئولیت اجتماعی و ساختار نوآورانه آن برای اولین بار است که ایجاد گردیده.
بازخوردها
در این ۵ ماه با توجه به اینکه تبلیغات گسترده نداشتیم اما تقریبا۳۰۰۰ نصب موفق از ۷ استان کشور داشتیم. و همچنین بازدیدهای بینالمللی داشتیم از کانادا، عمران، امارات، ترکیه و ارمنستان و این به خودی خود از نظر ما بازخورد خوبی بوده است اما قصد داریم در این حوزه بسیار قوی تر ظاهر بشویم. و همچنین یکی دیگر از دغدغههای همسایه این است که بتواند رویدادهای تخصصی خود را با مجموعههای موثر حوزههای مختلف برگزار کند.
همسایه، فروشی نیست
در حال حاضر مشغول مذاکره بابرخی مجموعهها هستیم که بتوانیم در قالب تفاهمنامه به جامعه هدف مان با توان بیشتری ارائه خدمات داشته باشیم هر چند بخاطر نگاه برخی سازمانها که سعی دارند با سهام داری در همسایه حضور داشته باشند با موانعی مواجه شدیم زیرا ما برای ورود به بازار بینالملل یک سری محدودیتها داریم و نمیتوانیم این کار را انجام دهیم، از این رو همسایه مظلوم واقع شده است و حمایت خاصی در این حوزه نشده است. متاسفانه سازمانها و بانکها نگاه بنگاهداری به این حوزه دارند.
بازار بینالملل
بیشترین چالش اخذ تاییدیه سازمانهای متولی بوده است. زیرا همسایه نخستین پروژهای بوده که در این مسیر پیشگام شد و بنابراین توجیه سازمانها سخت و زمان بر بوده است. اما امیدوار هستیم برای سال آینده استارت خوبی را داشته باشیم. البته لازم به ذکر است تا به حال مجموعهها و فعالین بینالمللی با ما همراهی خوبی داشتند در این حوزه و با توجه به ظرفیتهای همسایه در حوزه خدمات ترجمهای ۱۶ زبانه و ترنسفر و جابهجایی مالی، اینها نکته جالب توجهی برای عزیزان بوده است و برای ما به عنوان یک نقطه قوت تلقی میشود.
ما برای وصل کردن آمدیم
تا بحال ۵ تفاهمنامه با مجموعهها منعقد کردیم برخی از آنها شامل: شبکه تعاون تجارت (ایران)، اتحادیه صنایع دستی، خانه خلاق ب، بوده است اما در حال رایزنی با ۹ مجموعه اجتماعی کشور هستیم در حالی که فعالیت این سازمانها خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر است و هدف ما این است که این خدمات را تا حد زیادی تسهیل شده و قوی تر به فعالان این حوزه ارائه دهیم.
واس ماس
ما برخلاف بسیاری از مجموعهها سراغ نسخههای خارجی نرفتیم و خودمان اقدام به طراحی این بخش کردیم تا بتوانیم به عنوان یک فعالیت بومی و دانشبنیان در دنیا مطرح شود. یکی از دغدغههای اصلی همسایه این است که در قالب یک استارتاپ به عنوان فعالیت دیجیتال هویت خود را به همین شکل پیش ببرد و از افزایش نیروی انسانی که هزینه بر است پرهیز کند.
سه گام نصب
کاربران نسخه اندروید از طریق مجموعه مایکت میتوانند اقدام به نصب کنند و در شبکههای اجتماعی تلگرام و اینستاگرام ما لینکهای نسخه وب اپ قرار گرفته و همچنین در حال بارگذاری نسخ سیب اپ، کافه بازار، سیبچه، اناردونی، گوگل پلی و اپ استور هستیم و در گوگل نیز www.hamsayee.ir را اگر سرچ کنند به وبسایت ما برای دانلود نسخ اندروید و ios دسترسی خواهند داشت.
همچنین عزیزان می توانند با وارد نمودن کد معرف ۱۲۳۶۵۹ از تخفیفات، خدمات و امکانات ویژه بهره مند شوند.
انتهای پیام/
همسایه؛ در حال بازتعریف مدلهای سنتی فعالیت.
از دستفروشی تا فناوری
آرکا کاظمی هستم متولد سال ۶۹ در تهران و تحصیل کرده رشته mba و دانشجوی dba هستم. فعالیت شغلی خودم و از ۵ سالگی و با مشاغلی مثل شاگرد بقالی، مسافرکشی، دست فروشی و ویزیتوری آغاز کردم، اما بعدها به واسطه آشنایی با مرحوم دکتر عبدالرضا کردی در اوایل دهه ۹۰ با حوزه نوآوری اجتماعی آشنایی و به مدت ۶ سال (از ۹۲ تا ۹۸) بعنوان سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور فعالیت کردم.
به آغاز آمد این دفتر
ایده اولیه پلتفرم همسایه از سال ۹۸ و با توجه به شناسایی نیازهای جامعه از محل تعامل شکل گرفت. پایهگذاری این ایده با خرید هسته برنامه نویسی از یک تیم در بوشهر آغاز شد و از اسفند سال ۱۴۰۰ با آماده شدن نسخه اولیه اقدام به دعوت از اصحاب رسانه و برگزاری نشست خبری کردیم تا کلیات همسایه را معرفی نماییم. در اسفند سال ۱۴۰۱ همایشی با حضور کارآفرینها برگزار و نخستین نسخه دمو معرفی شد و سپس در خرداد ماه ۱۴۰۱ نسخه اصلی در اختیار عموم مردم قرار گرفت.
که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها
همسایه اولین پلتفرم اکوسیستمی تماما بومی است و برخلاف رویه مرسوم هیچگونه برداشتی از نمونههای خارجی نداشته. این پروژه به دلیل اینکه نخستین بار برای بازار بینالملل تعریف شد با وجود پیشنهادهای کلان، هیچ گاه به سمت سهام فروشی نرفته است تا بتواند نماینده پلتفرم های ایرانی در سطح بین الملل باشد.
یکی برای همه
دغدغه پلتفرم همسایه این است که اقدام به هم افزایی کند. به همین دلیل هماهنگی با مجموعه های گوناگون سازمانی،مردم نهاد،اجتماعی، بخش خصوصی و استارتاپ ها را در دستور کار خود دارد که با وجود زمان بر بودن و پایین آمدن سرعت کار منجر به هم افزایی ارزشمندی شده است.
گام به گام
تا به امروز حدودا ۸ بخش را فعال کردیم که شامل: هم کار (ویژه فعالین مشاغل خانگی)، هم آسا (مشاورین)، هم تا (تعاونی ها)، هم نوع (سازمانهای مردم نهاد)، هم پا (تورلیدرهای محلی)، هم سفر (فعالین کلان حوزه گردشگری و اقامتگاه ها) به عنوان بخش های اصلی هستن. کلیت پلتفرم همسایه ۴۷ ماژول اصلی و ۹۰ ماژول فرعی است. دغدغه ما این است که بتوانیم تا انتهای سال ۱ تا ۳ ماژول دیگر را فعال کنیم. و از نیمه اول سال ۱۴۰۳ طبق رایزنی ها و تعاملات، اتصال خدمات و محصولات هموطنان عزیز را به ۱۶ کشور مانند چین، هند، روسیه، امارات، عمان، قطر و ترکیه را فعال کنیم.
همسایه فرصتی برای همه
دغدغه همسایه شامل شبکه سازی حوزههای مختلفی است. از محورهایی همچون مشاغل خانگی، تعاون، سازمانهای مردم نهاد و گردشگری شروع میشود که بحث توانمندسازی را دارند تا مرحله صادرات، کلونی سازی، بازاریابی، کارآفرینی، برگزاری همایشها و نمایشگاه ها. ما زنجیره ارزش افزوده ای با ۳۰۰ عنوان را طراحی کردیم که تمام اقشار جامعه از سن ۳ سال به بالا در حوزههای مختلف هستند را با مشارکت مجموعههای مختلف مردمی و سازمانی پوشش میدهد تا در چارچوب هم افزایی تعامل برقرار نمایند.
دست به دست هم
برنامهریزی که تا بحال انجام دادیم برگزاری همایشها، نمایشگاه ها، نشست ها و دوره های آموزشی بوده است که با مجموعههای سازمانی و بخش خصوصی در قالب مسئولیت اجتماعی پیش برده ایم. مورد دیگر معرفی سفیران همسایه بوده که سفیران فعالان بخشهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، استارتاپی و دانشبنیان هستند .و دغدغه این را داریم که بتوانیم پویش هایی در قالب مشارکت با رسانه ها و فعالان فضای مجازی برگزار نماییم.
برای اولین بار
همسایه نخستین مدل از شکل خود است. همسایه تنها پروژهای است که برای اتصال به بازار بینالملل طراحی شده و نگاه مشارکت گرایی آن بسیاری از حوزهها را در قالب تعاملات طراحی کرده است. تعامل با سازمانها و فعالین اجتماعی در برنامه همسایه است و فعالیتهای محیطی و میدانی مانند برگزاری همایشها و نمایشگاهها را نیز در قالب پلتفرم همسایه میبینیم و در کنار آن فعالیت در حوزه نمایش خانگی در قالب پلتفرم همسایه تعریف شده است که همسایه را تبدیل به یک اکوسیستم کرده است.ضمن آن که صندوق های تسهیلات، خدمات صادراتی، مسئولیت اجتماعی و ساختار نوآورانه آن برای اولین بار است که ایجاد گردیده.
بازخوردها
در این ۵ ماه با توجه به اینکه تبلیغات گسترده نداشتیم اما تقریبا۳۰۰۰ نصب موفق از ۷ استان کشور داشتیم. و همچنین بازدیدهای بینالمللی داشتیم از کانادا، عمران، امارات، ترکیه و ارمنستان و این به خودی خود از نظر ما بازخورد خوبی بوده است اما قصد داریم در این حوزه بسیار قوی تر ظاهر بشویم. و همچنین یکی دیگر از دغدغههای همسایه این است که بتواند رویدادهای تخصصی خود را با مجموعههای موثر حوزههای مختلف برگزار کند.
همسایه، فروشی نیست
در حال حاضر مشغول مذاکره بابرخی مجموعهها هستیم که بتوانیم در قالب تفاهمنامه به جامعه هدف مان با توان بیشتری ارائه خدمات داشته باشیم هر چند بخاطر نگاه برخی سازمانها که سعی دارند با سهام داری در همسایه حضور داشته باشند با موانعی مواجه شدیم زیرا ما برای ورود به بازار بینالملل یک سری محدودیتها داریم و نمیتوانیم این کار را انجام دهیم، از این رو همسایه مظلوم واقع شده است و حمایت خاصی در این حوزه نشده است. متاسفانه سازمانها و بانکها نگاه بنگاهداری به این حوزه دارند.
بازار بینالملل
بیشترین چالش اخذ تاییدیه سازمانهای متولی بوده است. زیرا همسایه نخستین پروژهای بوده که در این مسیر پیشگام شد و بنابراین توجیه سازمانها سخت و زمان بر بوده است. اما امیدوار هستیم برای سال آینده استارت خوبی را داشته باشیم. البته لازم به ذکر است تا به حال مجموعهها و فعالین بینالمللی با ما همراهی خوبی داشتند در این حوزه و با توجه به ظرفیتهای همسایه در حوزه خدمات ترجمهای ۱۶ زبانه و ترنسفر و جابهجایی مالی، اینها نکته جالب توجهی برای عزیزان بوده است و برای ما به عنوان یک نقطه قوت تلقی میشود.
ما برای وصل کردن آمدیم
تا بحال ۵ تفاهمنامه با مجموعهها منعقد کردیم برخی از آنها شامل: شبکه تعاون تجارت (ایران)، اتحادیه صنایع دستی، خانه خلاق ب، بوده است اما در حال رایزنی با ۹ مجموعه اجتماعی کشور هستیم در حالی که فعالیت این سازمانها خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر است و هدف ما این است که این خدمات را تا حد زیادی تسهیل شده و قوی تر به فعالان این حوزه ارائه دهیم.
واس ماس
ما برخلاف بسیاری از مجموعهها سراغ نسخههای خارجی نرفتیم و خودمان اقدام به طراحی این بخش کردیم تا بتوانیم به عنوان یک فعالیت بومی و دانشبنیان در دنیا مطرح شود. یکی از دغدغههای اصلی همسایه این است که در قالب یک استارتاپ به عنوان فعالیت دیجیتال هویت خود را به همین شکل پیش ببرد و از افزایش نیروی انسانی که هزینه بر است پرهیز کند.
سه گام نصب
کاربران نسخه اندروید از طریق مجموعه مایکت میتوانند اقدام به نصب کنند و در شبکههای اجتماعی تلگرام و اینستاگرام ما لینکهای نسخه وب اپ قرار گرفته و همچنین در حال بارگذاری نسخ سیب اپ، کافه بازار، سیبچه، اناردونی، گوگل پلی و اپ استور هستیم و در گوگل نیز www.hamsayee.ir را اگر سرچ کنند به وبسایت ما برای دانلود نسخ اندروید و ios دسترسی خواهند داشت.
همچنین عزیزان می توانند با وارد نمودن کد معرف ۱۲۳۶۵۹ از تخفیفات، خدمات و امکانات ویژه بهره مند شوند.
انتهای پیام/
سعید شبانیان از راه اندازی اولین مرکز ملی فوریت های ساختمانی محله بااجرا پروژه تَسا (توانمندسازی وساماندهی سرویسکاران وکارگران ساختمانی ) خبر داد.
به گزارش خبریجات، سعیدشبانیان دراین خصوص گفت: مرکز فوریت های ساختمانی محله به شهروندان ۸خدمت اساسی همچون:
آموزش درقالب مدرسه کسب وکار صنعت ساختمان(باهدف تربیت نیروی کارآمد درحوزه های کارشناسی ،دفاتر فنی ،اجرا مدیریت پروژه مارکتینگ وفروش یکی از خدمات مرکز فوریت های ساختمانی
خدمت دوم ساخت (محاسبه _طراحی_اجرا) صفرتاصد پروژه های ساختمانی و همچنین بازسازی ونو سازی واحد های مسکونی اداری تجاری
خدمت سوم متریال (تهیه وتوزیع صفرتاصد مصالح مورداستفاده درپروژه ساختمانی اعم از کاشی سرامیک لوازم بهداشتی و....
خدمت چهارم خدمات تاسیات (ارائه انواع خدمات اعم از تاسیسات لوله کشی ،برق کار ،بنا ،کاشی کار و...
خدمت پنجم خدمات بیمه ساختمان بیمه حوادث (سیل،زلزله،اتش سوزی) و بیمه مسولیت کارگران و ساختمان
خدمت ششم خدمات ایمنی کپسول های اتش نشانی، کیف کمک های اولیه و کیف زلزله
خدمت هفتم پلتفرم مدیریت وشارژ نگهداری ساختمان
خدمت هشتم تبلیغات ساختمان
خدمت نهم امنیت ساختمان نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته و استقرار نگهبان یا پلیس ساختمان
خدمات کلی مربوط به تعمیرات ساختمان را به صورت فوری وحتی درآینده نزدیک بصورت شبانه روزی ارائه می دهد. خدماتی نظیر تعمیر، سرویس و نگهداری آسانسور، برق و روشنایی، تاسیسات و موتورخانه، لوله کشی و شوفاژ، برق صنعتی، سرمایش و گرمایش، داکت اسپیلت، کولر آبی و گازی، چیلر، آیفون، آنتن مرکزی، استخر، سونا و جکوزی، درب کنترلی، کرکره برقی، جوشکاری ساختمان، خدمات فنی عمومی، دوربین مدار بسته،حتی خدماتی درحوزه خدمات وصنعت ساختمان یا نجاری و کاشی کاری و غیره خدماتی است که مرکز ملی فوریت های ساختمانی محله ارائه می کند.
یک فعال اقتصادی لبنان در حاشیه نشست بازرگان ایران و روسیه گفت: تقویت اقتصاد ملی و سایر کشورهای خاورمیانه در این نشست ها حائز اهمیت است
به گزارش خبریجات، با توجه به نزدیک بودن ایران با کشورهای خاورمیانه, این نوع نشستها سبب تقویت اقتصاد ملی و همچنین کشور لبنان و سایر کشورهای منطقه است
محمد امیر کمالی در گفت وگو با خبرنگار غرفه الاخبار در جمع صنعتگران و بازرگانان روسیه گفت: بسیار مشعوفم که از طرف اتاق بازرگانی ایران و لبنان به اکسپو روسیه و ایران دعوت شدیم و این نشست یک آغاز خوب و مناسب برای صنعتگران و اقتصاددانان کشورهای مختلف است.
وی ادامه داد: این یک نشست و حرکت خیلی بزرگی در عرصه معاملات بین ایران و روسیه است به خصوص در مبحث انرژی که میتواند برای کشور ایران مفید واقع شود.و همچنین برای کشورهای که از ایران خرید کالا میکنند میتواند سوددهی بیشتری برای کشورها و تاجر های ایرانی داشته باشد.
امیرکمالی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در خاورمیانه رخ داده است چنین نشست هایی برای منافع کشور ما مثمرثمر واقع خواهد شد و این اتصال بین کشور ایران و روسیه به نفع دیگر کشورهای منطقه هم است.
این تاجر و فعال اقتصادی لبنان به استمرار این نوع نشست ها تاکید کرد و گفت: چنین نشست هایی در صورتی جواب خواهد داد که استمرار داشتهباشد و هدفی را دنبال کند.
وی تقویت اقتصاد ملی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد:با توجه به نزدیک بودن ایران با کشورهای خاورمیانه, این نوع نشستها سبب تقویت اقتصاد ملی و همچنین کشور لبنان و سایر کشورهای منطقه است و تبادل انرژی بین ایران و روسیه اتفاق خوبی برای کشور و دیگر کشورهای خاورمیانه است.
سیزدهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران با حضور مسئولین و تولیدکنندگان با احداث غرفه ها و ارائه دستآوردهای نوین در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد
به گزارش خبریجات، سیزدهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران با استقبال خوب و وجود خبرنگاران تا سه روز قرار است در دانشگاه علم و صنعت برگزار گردد.
این کنگره که بزرگترین رویـداد علمی سالانـه مهندسی عمران در سطح کشور میبـاشد، در ادامه مجموعه کنگره هـای مـلّی و بینالمللی است که تحت نظارت هیأت امناءِ متشکل از نمایندگان شانزده دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور به صورت سالیانه برگزار میشود.
این گنگره بستری است برای ارایه آخرین دستاوردهای علمی و فناورانه متخصصان دانشگاهی و فعالان صنعت ساخت (شامل مشاوران، پیمانکاران و دیگر ارایهدهندگان خدمات مهندسی).
امید است با مشارکت فعال در این کنگره و تبادل اطلاعات میان موسسههای علمی و پژوهشی از یک سو و دست اندرکاران صنعت ساخت از سوی دیگر، پشتوانه علمی و زمینه مناسب جهت پیشرفت و گسترش فعالیتهای مهندسی عمران در جامعه فراهم گردد.
مهندس حامد ضیایی, رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی ایران گفت: نشست تخصصی راهکارهای افزایش سهم سازه فولادی در ساخت و سازهای کشور در دانشگاه علم و صنعت و حاشیه کنگره بین المللی عمران برگزار شد و به موضوعات مهمی پرداخته شد و مسئولین ذوب آهن به خصوص جناب مهندس کوهی مدیریت محترم ذوب آهن نشان دادند که سهم سازه های فولادی را میتوان افزایش داد و همچنان پای کار هستند.
ضیایی تصریح کرد: راهکارهای افزایش سهم سازه های فولادی از جمله مهمترین آن مبحث قیمت از جمله موضوعات مهم این کنگره و نشست بود و ما هم معتقدیم قیمت فولاد در کشور بالاست و فولاد ارزان تر می بایست با همکاری و نشست ها عرضه شود.
وی تداوم این نوع رویدادها را مهم و اثرگذار دانست و اظهار داشت:آسیب شناسی کمتر نتیجه گرفتن از این نوع رویدادها را در پنل این کنگره مطرح کردم که به یک رویداد نمیتوان به نتیجه رسید, این نوع نشست و کنگره ها باید تداوم و به طور منظم به آن پایبندی داشت.
دکتر علی نصیری معاونت بازرگانی ذوب آهن اصفهان در حاشیه سیزدهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران گفت: برگزاری چنین کنگره ای که به یک نوآوری در بخش سازه های فلزی در کشور منتج شود به نظر من مهمترین دستاورد این کنگره می تواند باشد.
معاونت بازرگانی ذوب آهن اصفهان توجه به سازه های فلزی را مهم برشمرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه ما یک کشور زلزله خیز هستیم در مبحث ساختمانی ,به جای توجه بیشتر به محصولات بتنی, می بایست به سازه های فلزی هم توجه و مورد استفاده بیشتر قرار داد.
وی تصریح کرد: در این کنگره مجموعه ذوب آهن عرضه محصولات بال پهن و تیره های اچ خود را معرفی کرد که می تواند یک نوآوری جدید در عرصه ساختمان سازی با کیفیت بالا باشد.
با توجه به اینکه ما یک کشور زلزله خیز هستیم در مبحث ساختمانی ,به جای توجه بیشتر به محصولات بتنی, می بایست به سازه های فلزی هم توجه و مورد استفاده بیشتر قرار داد.
به گزارش خبریجات، دکتر علی نصیری در حاشیه سیزدهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران به خبرنگار ما گفت: برگزاری چنین کنگره ای که به یک نوآوری در بخش سازه های فلزی در کشور منتج شود به نظر من مهمترین دستاورد این کنگره می تواند باشد.
معاونت بازرگانی ذوب آهن اصفهان توجه به سازه های فلزی را مهم برشمرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه ما یک کشور زلزله خیز هستیم در مبحث ساختمانی ,به جای توجه بیشتر به محصولات بتنی, می بایست به سازه های فلزی هم توجه و مورد استفاده بیشتر قرار داد.
وی تصریح کرد: در این کنگره مجموعه ذوب آهن عرضه محصولات بال پهن و تیره های اچ خود را معرفی کرد که می تواند یک نوآوری جدید در عرصه ساختمان سازی با کیفیت بالا باشد.